Pembaca Si Pencerita

Thursday, January 28, 2010

JAGALAH ANUGERAH ITU

  • ada sekali saya ada bg taw dalam post saya "Lembut Atau Keras".
tahu x kenapa saya selalu menerangkan pasal benda ni. hurmmmm,.. lidah ni sangat memainkan peranan penting dalam hidup kita sebagai seorang manusia yg normal.. 

lidah lebih tajam dari mata pisau
saya amat kesal dengan sifat sesetengah manusia yg seringkali menggunakan lidah mereka utk mendapat publisiti murahan seperti populariti. 


pengalaman saya baru2 ni, saya sngt kesal dgn sikap seseorang yang sanggup menghina sahabat handai demi mendapat populariti utk mengangkat diri sendiri. x hairanlah jika dikenali sehinnga 1 kampus. tujuan saya bg taw semua ni bukan nk memalukan sesiapa, saya cuma ingin menyatakan bahawa benda ni adalah SALAH!!!!!!!






Jadi dalam hal sebegini, kita x boleh nak salahkan 100% seseorang yg mcm ni, maybe salah famili dia... ada pendapat mengatakan bahawa macam mana famili itu, begitulah anak2nya.. tapi pendapat sebegini tidak sebenarnya betul, masih ada faktor lain, maybe mental pelajar itu sendiri, pendekatan utk menyelesaikan masalah ini adalah "bertemunya buku dgn ruas" 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...