Pembaca Si Pencerita

Saturday, July 10, 2010

BIARKAN IA MENGALIR

SALAM...


butiran mutiara yang mengalir syahdu dari kelopak mata yang sayu menggambarkan seribu erti.. memberi jutaan perspektif, memberi ribuan maksud tersirat.. namun, adakah berbaloi titisan airmata yang mengalir itu..

menangis lah,..

KERANA :


  • Allah - sesali lah dosa2 kita.. apa yg telah kita lakukan, apa yang telah kita kerjakan sebagai hambanya di bumi yang fana ini. setiap butiran airmata menghapus setiap dosa, itu janji Allah kepada hambanya.. bertaubatlah dengan sesungguhnya, kerana Allah penerima taubat yg nasuha. Allah tidak sesekali menguji hambanya dengan sesuatu yang tidak mampu dihadapi oleh hambanya, airmata yang mengalir di dalam ujian itu adalah ibadah.. sepatutnya airmata itu dijadikan sebagai satu alat untuk kita terus maju dan tabah dalam kehidupan yg fana ini,,...
  • Ibu Bapa - mengenangkan jasa ibu bapa membesarkan kita dgn penuh kasih syg, berkorban harta benda demi memberikan yg terbaik utk kita, jgn lah sesekali menyakiti hati mereka kerana, jika setitis air mata ibu menitik ke dunia, maka, nerakalah jawabnya. taati mereka.. tangisi mereka semasa kematian mereka, kerana air mata dr hati yg suci, ikhlas itu adalah tanda sygnya kita kepada mereka..

JGN PULAK MENANGIS KERANA :

  • awek - teresak2 nangis sbb baru clash ataupun awek merajok mintak clash.. ini semua sia2, belom tentu dia jadi bini ko!! yg ponpuan lak, belom tentu dia jd laki ko!! so, jgn wat benda sia2 ok.. 

jadi... jagalah, hargailah, dan sygilah kurniaan Allah (airmata) itu ke arah yg diredhai oleh Allah SWT..

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...