Pembaca Si Pencerita

Friday, October 1, 2010

LAMA MENYEPI...

Assalamualaikum w.b.t

Saya rasa belum terlambat untuk saya ucapkan SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR DAN BATIN...



Dah berhabuk pon. itulah diskripsi yg paling terbaekkkk lah untuk blog nih.. after being left for two month (plus minus) hahaha.. x sempat nk jenguk pon blog nih.. bnyk sngt komitmen yg harus dijalankan.. sebagai seorang guru pelatih, mcm ni lah kan... sibuk x henti2..

kesibukan assignment, tutorial, task2, test2, n etc membuatkan saya sngt2 penat dengan hidup kat IPG.. 

tp like what set in my mind.. life must go on...

uols yg senasib dgn saye.. sabar k.. kerana kita skrg ni berjuang dalam jalan Allah.., mati kita pada masa ini adalah MATI SYAHID, subhanallah.. sebabnya, kita berada d jln Allah, menuntut ilmu.. FISABILILLAH...

sebut pasal Fisabilillah ni.. Saya teringat pepatah seorang warga emas di tempat saya.. saya x ingat namanya, tapi saya panggil dia TOK CIK.. 

pada raya lepas. saya kerumahnya, setelah mkn2, sembang2, tiba2 dia hulurkan rm50. walhal tu dah raya ke 6. jarang2 org bg duit raya dah.. segan pulak rasa nk ambik, tapi sebab saya dgr nasihat dia,, ambiklah duit ni, kamu pelajar, kamu berada d jln fisabililah,,,

makanya, jika kita ada menerima wang dari sesiapa, jgn malu, jgn rasa hina nk ambik duit tu.. harus kita ambill.. tambahan duit pulak kan,.,. hahahaha.. 


jadi,.. lps ni, sape2 bg duit je... GRAB trus,.. tambah2 bila dia ckp, "saya nk sedekah".. lagi2 la, cepat2 ambik.. sebabnya pada masa sama dapat jugak pahala kat dia.. hehehehe

dah lama menghilang tiba2 menjadi ramah tah apa2 pulak kan.. setakat dulu kot utk bukan kesekian kalinya... ketemu d lain masa... (entah la bila pulak) hehehe..

assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...