Pembaca Si Pencerita

Sunday, November 14, 2010

MY NEW 2011 SPIRIT




sedar x sedar, da nk abes 2010.. lagi sebulan umo bertambah.. yg 20 jd 21, yg 19 jd 20. xde istilah belasan tahun dah lepas ni.. dah x remaja.. dah tua dah pon.. 

rumah pon kata pergi, kubur pon kata mari.. itu pasti.. mati itu pasti terjadi.. dalam kubur seorang diri, menjawab pertanyaan malaikat yg diberi,.. meremang rasa bulu roma..

2011 saya bakal berpindah ke rumah sewa baru!!! yeay!!!! happy3,.. yg penting sekali. tuan rumah sngt lah baik.. teramat2 baik.. Imam Muda lah katakan... org kelantan, bini cantik, cikgu. anak 2, lelaki., kecik2 lagi... 

kisah bermula.. satu ptg lps mkn tgh hari, jln2 la cari umah.. at that time org azan.. maka stop lah solat.. time tu org sume dh siap solat.. xpe la kan.. jemaah masjid dok lepak2 kat luar sembang2.. hari tu pulak org kelantan ckp "jo'ong" atau pon mksud dia redup.. hehehe.. selesai solat saya pon bisik kat hati saya... "eh, aku nk try bajet2 ramah lah, ne taw ade umah sewa ke nnti". haha., dalam kepala mmg nk sngt2 umah sewa.. so, g la salam2.. n then, dorg tnye,. dari mana nk ke mana.. takde sembunyi2.. trus ckp nk caru umah sewa.. bla3.. ustaz tu dia je...

selepas selesai borak,.. saya nk blah dah ni.. ustaz tu ckp.. ashraff, bak no talipon, ada gapo2 ustaz call.. x sampai 5 minit, ustaz call.. dia ckp., "Ashraff ado mano, mari gak kalu nk tengok rumoh, ustaz ado rumoh sebutir ni" saya pon berehhhh slalu.. hahaha.. fall in love in a first sight.. hohoho rumah tu cantik sngt2.. cantik pd umah yg skrg la.. so ape lagi.. deal trus la.. hahahaha.. byr deposit.. dpt kunci.. bermula lah episod di umah sewa baru..

nak tgk x umah saye.. kat Fb pon sy dh upload, bukan ape.. excited sngt2.. hohohoho. ni lah, sy attach sekeping 2 gambar umah saya,... hehehehehe..









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...