Pembaca Si Pencerita

Sunday, July 5, 2009

kini aku.... :-) dan :-(




for the really first time, i wanna share some story with u all...
apa yg aku nk cerita?? sekarang ni, aku nk cerita pasal kehidupan aku d kampus..

16 julai ni genap lah setahun aku di sini... namun aku kian lalui pelbagai liku dan cabaran di sini. ada suka ada duka..

namun,, aku tetap berfikir bahawa semua yg terjadi ada hikmatnya....



baiklah, kita mula dgn yg gumbira dulu.... membe rapat aku, mmg baik sngt dgn aku, alwayz with me in what ever condition...arep, azuwan, faiz,..... but, satu jer, dorg x sama mcm zul n nazrul.. dorg x faham aku, dorg juz kwn je dgn aku.. xda saling memahami pon, lain dgn aku dgn membe sekolah dulu, kami sngt memahami, tahu apa yg suka, apa yg x suka... maybe alasan baru setahun tu boleh guna kot,.. hmmm,

classmate aku yg baik2 bnyk pompuan la dlm kelas, dorg baik sngt.. aku da anggap dorg ni mcm adik beradik aku dah.... fatin.... jieja,... kina,... tiqah,.. aisyah... laa,... yg lain2 tu just layan yg ensem2 ja.. huhuhu.. tapi dgn dorg ni xda wujud perkataan "diskriminasi".. tu yg aku suka...

lecturer aku dr sem 1 sampai sem 3 ni, semua aku syg.. baik2 sokmo... hehehehe, tambah2 en samsudin, pn swaibal...

yg paling bez is masa kelas2 maths g sukan rekreasi, kteorg kena kayak. thats la my first time kayak.. bez gila... heheheheh... suka sngt.. aku kena dgn kina kayak, aku sorg je yg kayak, dya rilek ja, huhuhu, xpe2, jnji aku enjoy.. haha



haaa, ni da masok bab yg menyedihkan aku kat sini....

ada satu org hamba allah ni dalam kelas sejak sem 1 sampai la sekarang,,.. mulut nya ya RAbbi!!! ini lah kali pertama aku jumpa org yg mcm tu... dalam sehari dia xkan diam dari buka mulut berkata kat org, cari kesalahan org, kutuk org, maki org, beri gelaran kat org.. aku x terkecuali dari salah seorang mangsa...
aku berdiam diri selama 2 semester lepas, namun sem ini aku telah bertekad yg aku akan fight utk lwn dia... lawan tu bukan maksud bertumbuk @ bersepak2...
tapi in other word aku akan slow talk dgn dia, dalam hati aku ada kata "kalau aku wat mcm ni maybe aku akan x cakap dgn di dalam 1 tempoh masa, tapi biarlah, utk kebaikan aku gak,,,..""
so, aku tekad aku nk wat benda tu, tapi, kalau face to face, dia kan bnyk ckp, so, aku ambik keputusan aku akan ckp dgn dia melalui YM...
setelah bla... bla... bla... dgn dia.. semuanya jd diam.. dia x tegor n kata2 kat aku lagi, n aku rasa aman mcm tu.. biarlah x ckp pon, jnji aku hepy... n hati aku tenang... xkan selepas menyedarkan dia aku yg jkena minta maaf??? aku sakah??? xkan.... ptt dia yg dtg n minta maaf sbb dia yg timbulkan hal ini, dia yg jd penyebab kepada huru hara d dalam kelas...

so, ignore him.....
hahahahahahahaahahah

ok ok ok... mcm mana dgn budak laki kelas aku... semuanya x berapa baik sngt dgn aku... just biasa2 ja... wat hal masing2 ja... n dtg kat aku kalau ada hal... ada benda yg dorg boleh take advantage from me... hmmm, itulah lumrah dunia... dan aku reda,..
contoh la kan, ada yg baik2 dgn aku nk ajak aku join biznes dorg, biasa la MLM yg fames2 lani... hmmmmm,.....

tetapi kebanyakan budak laki dlm kelas aku just cari publisiti, menpubmu... hmmmm, hahahahah... tapi ok la gak, riuh skit kelas tu dr senyap sepi je...

so far, tatkala aku menaip blog ini masok 1 mesej dalam YM aku :http://ceramicclubkb.blogspot.com/.... hahahahah, ni lah matlamat dorg baik2 dgn aku.... hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm,

lecturer aku kata "jgn jadikan kerjaya cikgu sebagai part time anda..." dalam sngt maksud ayat tu.... so..... aku prefer nk fokus on stdy nk jadi guru.... amin....

tu je lah yg dapat aku kongsi.. dan hati aku rasa lega sbb aku dapat kongsi apa yg aku rasa.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...