Pembaca Si Pencerita

Wednesday, July 8, 2009

PPSMI oh PPSMI


saya sungguh kecewa melihat logo di atas. apa tah lagi dgn apa yg telah disuarakan oleh TPM tentang pemansuhan PPSMI. saya amat kecewa...

kenapa saya kecewa1) saya telah mula mempelajari sains dan matematik dalam bahasa inggeris sejak tahun 2003. kami ialah golongan 1st batch yg belajar subjek2 ini dalam bahasa inggeris. kenapa tidak ditanya kami akan hal ini, kami telah melaluinya, kenapa bertanya kepada A SAMAD SAID? GAPENA? dan persatuan2 lain yg konon memperjuangkan bahasa melayu. di sini saya bukan anti bahasa melayu. namun ppsmi ini telah disalahgunakan oleh sesetengah pihak umtuk kepentingan individu. serius ini adalah matlamat "mereka".

persoalan di sini, kenapa tak tanya kami, yg melaui sendiri hal ini.

2)saya seorang bakal guru yg bakal mengajar di sekolah rendah pada 2013, insyaAllah. setahun selepas ppsmi dimansuhkan. kenapa x tanya guru pelatih?????? kenapa dgr ckp org lama, yg mkn garam dulu?? x semestinya semua warga tua betol. mereka juga manusia, mmg betol mereka lebih berpengalaman, tetapi adakah mereka belajar dulu sains dalam english.

saya sngt kecewa. sangat2 kecewa.

3)saya sangat kecewa, saya tel;ah memberi komen kepada Tun Dr mahathir berkenaan hal ini. dan saya harap tun dapat memberi komen tentang apa yg saya katakan.

nanti................

guru dan pelajar seperi itk dan ayam. pelajar x faham. gurunya menggunakan terms in english....

so, i think tjhat, they will regret...

saya x tawu nk ckp apa sbb kekecewaan yg teramat sangat.....

ya salaaam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...