Pembaca Si Pencerita

Sunday, July 12, 2009

tapi... biarlah....




ya salaaaammmmm....

Masih lagi isu ppsmi...

hari ini setelah lama aku berfikir, aku telah berpuas hati dgn apa yg telah diputuskan oleh kerajaan...

mungkin aku adalah di antara org yg boleh menerima ppsmi dgn baik, dan tanpa aku sedari lebih ramai manusia d luar sana yg mungkin amat "lemah" mendengar ppsmi..

kajian UNESCO juga menyatakan bahawa input yg diperoleh oleh pelajar diantara umur 7-12 tahun adalah lebih 90% jika menggunakan bahasa ibundanya...

demi menjaga golongan majoriti yg menolak ppsmi, yakni golongan luar bandar dan guru2 lama. maka, kerajaan telah memansuhkan dasar ini, bukan atas sebab politik atau desakan mana2 pihak, tetapi demi kebaikan semua rakyat..




"soft landing" diuar2kan oleh TPM adalah sangat relevan... slow2 mansuh!
sangat bagus..

walaupon hati saya amat sedih dgn isu ini, namun, saya dan sesiapa yg membantah pemansuhan ppsmi ini haruslah memikirkan golongan majoriti yg mungkin akan terjejas dari segi akademik sebab ppsmi ini....

so, kita sebagai rakyat hanya mampu mengikut..



"taatlah pada Allah, taatlah pada rasul-Nya, dan taatlah kepada pemimpin anda selagi mana dia tidak menyuruh kepada kemaksiatan"

maka, kita sebagai pengikut haruslah sentiasa patuh dan taat kepada pemerintah..

korbankanlah rasa hati ini demi "berjuta" hati yg lain...

salam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...