Pembaca Si Pencerita

Friday, May 21, 2010

AKU KENAL DIA?



Aku kenal dia? dia dh lama denganku. aku syg dia. tapi kadang2 aku xkenal dia....

dia, sama tua dengan ku, cuma mungkin, dia pernah bertemu dengan-Nya semasa Nya bertanya "marobbuka". dia dan kawan2 ckp, Kau lah Rob...

dia menjadi aset kepadaku, dia hidupku..

aku x pernah jumpa wajahnya, namun, dia yang menjadi mata melihat wajahku, mengatur gerak langkahku, mengatur bicaraku...

maka ketahuilah bahawa dia adalah ROH, 

jika anda kenal "DIA", maka anda akan boleh memujuk diri anda,,,... 

bagaimana ????

  • sembang dgn dia.. kita bertuturlah dengan diri kita. bincang dengan diri kita dan dia.. ubah diri kita menjadi seorang da'i kepada Allah yg bertakwa kepadanya.
  • pujuklah dia, pujuklah dia supaya dia boleh memacu kita menjadi insan berguna, dan mendapat keredhaannya
  • manjakan dia.. isilah dia dengan zikrullah.. amal2 ibadat, supaya dia membantu diri kita merasai Halawatu Iman.. yg teramat indah nilainya..

dia=roh
kita= diri kita..

maka jagalah keduanya, sayangi keduanya, cintai keduanya, pujuklah keduanya, manjakan keduanya, dan bersembanglah keduanya..

Assalamualaikum..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...